Főként webshop tulajdonosoknak. Kezeli a bevételezést, kiadást, leltározást és szinkronizál a rendelésekkel.
Készletnyilvántartás fontos kérdés, de sok népszerű online számlázó nem nyújt ilyen szolgáltatást vagy ha létezik integráció akkor az jelentős extra költség és nem mindig illeszkedik a folxamatokhoz vagy túl általános, bonyolult.
A rendszer célja, hogy átláthatóvá és egyszerűen kezelhetővé tegye a készletek mindennapi mozgatását. Segítségével a termékek teljes életútja nyomon követhető a bevételezéstől a kiszállításig, illetve az esetleges áthelyezésekig vagy leltározásig.
Minden művelet dokumentált, így pontosan látható, hogy melyik termékből hol, mekkora mennyiség található. A rendszer különféle kimutatásokkal támogatja a raktáros és a vezetői munkát is.
Amennyiben webáruház is kapcsolódik a rendszerhez, a rendelések automatikusan foglalásként jelennek meg. A kiszállítás után a státuszváltozás visszakerül a webshopba, így a folyamat akár a számlázás vagy futárcég felé történő továbbításig is zökkenőmentesen halad.
Fő funkciók részletesen
1. Beállítások
Ebben a modulban adhatók meg a rendszer működéséhez szükséges alapértékek és paraméterek.
A raktári helyek egyszerű és logikus felépítése ajánlott. Gyakori megoldás a RRR-OOO-PPP jelölés:
R – épület, raktár, helyiség
O – oszlop vagy állvány egység
P – konkrét polc, ahol a termék fizikailag található
Ez nem kötelező, de hosszú távon rendkívül praktikus. A polchelyek azonosítója bármi lehet, a lényeg, hogy minden hely egyedi legyen.
A webáruház-kapcsolat nem kötelező elem, nélküle a rendszer önálló készletkezelőként működik.
2. Termékek
Itt kezelhetők a termékek teljes adatállományai:
listázás
szerkesztés
törlés
új termék létrehozása
Csak olyan termék szerepelhet a raktári műveletekben, amely itt korábban már létre lett hozva. A készletkezelés minden további funkciója erre az adatbázisra épül.
3. Dokumentumok – minden mozgás rögzíthető
A termék kiválasztása után megadható a polchely, a mennyiség és szükség esetén az ár. A rendszer négy fő mozgástípust támogat:
3.1 Bevételezés
Csak létező terméket lehet bevételezni.
Kötelező megadni, melyik polcra kerül.
Nettó ár és ÁFA megadható (statisztikai okokból ajánlott).
3.2 Kiadás
Ugyanaz a logika, mint bevételezésnél, de:
Csak olyan polcról enged kiadni, ahol tényleges készlet van.
A mennyiség nem lépheti túl a valós készletet.
Ha több helyen van elosztva, a kiadás több tételben végezhető.
3.3 Áttárolás
Megadható a kiinduló és a cél polchely.
Csak olyan mennyiség mozgatható, amely valójában rendelkezésre áll ott, ahonnan kiemeljük.
3.4 Leltár
A rendszer megmutatja, hogy elvileg hol, mennyinek kell lennie.
A tényleges mennyiségek rögzíthetők.
A rendszer automatikusan átvezeti az eltéréseket, így a továbbiakban a valós készletadatok jelennek meg.
4. Partnerkezelés
Nem kötelező modul, de hasznos lehet beszállítók vagy partnerek adatainak rendszerezett nyilvántartásához.
5. Készletek és kimutatások
A rendszer különféle listákkal és statisztikákkal támogatja a napi munkát:
aktuális készletlista
mozgások összesítése
érték- és darabszintű kimutatások
Ezek segítségével gyorsan és pontosan átlátható a raktár teljes állapota.
6. Nyomtatható bizonylatok
A bevételezések, kiadások, áttárolások és leltárak igény szerint nyomtathatók, így papíralapú dokumentáció is készíthető.
1148 Budapest, Almádi utca
Munkanapokon 9:00 - 17:00
Róbert
webshop tulajdonos
Tóth Imre
tulajdonos
Nagy Renáta
webshop tulajdonos
HTML Maker